האם כדאי לחקלאים לשווק בחנות פרטית או בסופרים?

אם עד לפני מספר שנים חקלאים היו יכולים לשווק את התוצרת המקומית רק אל מול הסופרים ורשתות השיווק, כיום ניתן לראות מגמה שבמסגרתה יותר ויותר חקלאים משווקים את התוצרת במסגרת של חנויות פרטיות המשווקות ישירות לצרכנים. אם אתם מתלבטים מהי השיטה הטובה ביותר, בחרנו להציג את היתרונות כמו גם החסרונות, כל זאת מתוך מטרה כי תוכלו לקבל את ההחלטה המשתלמת ביותר.

שיווק באמצעות הסופר – עלויות שיווק נמוכות לצד חוסר  יכולת לקבוע את המחיר

השיטה המסורתית לשיווק של פירות וירקות מתבצע מול יצירת קשר עם רשתות השיווק הגדולות. מדובר בשיטה המאפשרת לכם להימנע מהוצאות שיווק מאחר והסופרים מבצעים את התהליך בעצמם, כאשר כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקבוע מראש את המחיר לקילו ולאחר מכן לקבל את התשלום בהתאם לכמות האספקה אותה אתם מספקים, בהתאם לחוזה שנקבע מראש. שימו לב כי במידה ואתם מחליטים לשווק את התוצרת המקומית דרך חקלאים, לא תוכלו לקבוע את המחירים לצרכנים. לצערנו, אנו עדים למגמה שבמסגרתה רשתות השיווק גובות תשלום גבוה בעבור רכישה של פירות וירקות, מה שמוביל לא פעם לפגיעה משמעותית בשמם הטוב של החלקאים. על כן, צריך לקחת בחשבון את היתרון של שיווק המתבצע דרך חברות מובילות ומוכרות אבל גם את חוסר השליטה שלכם בכל הקשור למדיניות התמחור, כמו גם ההפצה.

שיווק באמצעות חנות פרטית – זינוק במספר הרכישות

בזמן תקופת הקורונה ובעקבות הסגרים החלו חקלאים לבחון אפשרויות חדשות לשיווק של התוצרת החקלאית, וזאת על ידי הקמה של חנויות פרטיות. למעשה, מדובר בהזדמנות מעולה בעבורכם ליצור קשר אישי עם הלקוחות שלכם ואף לקבוע את התמחור בעצמכם. לאור הביקוש הגבוה שנובע בעקבות עליית המחירים ברשתות השיווק, אין ספק כי הקמה של חנות מהווה הזדמנות מעולה ליצור שינוי שיגיע לכיס של הצרכנים, אולם כן צריך לקחת בחשבון כי התחרות העזה מחייבת השקעה כספית לא מבוטלת בתחום של פרסום ושיווק, לצד בנייה של מערך שליחים שאותו אתם לא תידרשו במידה ואתם מחליטים לשווק את התוצרת המקומית שלכם באמצעות הסופרים.

לסיכום

לשיווק של תוצרת חקלאית יש יתרונות וחסרונות במידה ובוחרים לשווק במסגרת של חנות פרטית או באמצעות הסכם עם סופרים ורשתות השיווק. קבלת החלטה צריכה להתבצע תוך שימת דגש על היתרונות והחסרונות וכן בליווי פרטני מצד יועץ עסקי אשר בוחן את התמהיל העסקי שלכם ואת אחוזי הרווח, כל זאת מתוך מטר הלקבל החלטה אשר תניב לכם בסופו של דבר יכולת להפיץ את התוצרת אותה אתם מגדלים ומטפחים ובתמורה מקבלים רווח כספי שיאפשר לכם להמשיך בפעילות,  ובהתאם לכך להוביל ליצירה של מערך שמאפשר צמיחה וגדילה גם לאפיקים נוספים במסגרת עולם החקלאות המתפתח.

נגישות